Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
(Po-Pia, 8-16 hod.)
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Novinky
01.07.2020
Marketsk.sk - nový dizajn a funkcie
Dnes sme spustili nový vizuál e-shopu marketsk.sk! Nové možnosti vyhľadávania, moderný vzhľad a podpora responzívnej funkcie zobrazovania pre tablety... čítať celé
Zobraziť všetky novinky
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Obchodné podmienky
OBCHODNÉ PODMIENKY

1. Základné ustanovenia

2. Objednávanie tovaru a služby

3. Dodacie podmienky

4. Cena a doprava

5. Platobné podmienky

6. Prevzatie tovaru

7. Odstúpenie od zmluvy

8. Storno objednávky zo strany kupujúceho

9. Záruka a servis

10. Riešenie sporu ARS

11. Formuláre

12. Ochrana osobných údajov spotrebiteľa GDPR

13. Záverečné ustanovenia

 

Všeobecné obchodné podmienky A-WINGS s.r.o.

Prevádzkovateľom internetovej predajnej služby www.marketsk.sk je spoločnosť

A-WINGS s.r.o.,
Hnilecká 5029/17, 821 07 Bratislava
Zapísaná v Obchodnom registry Okresného súdu Bratislava1,
odd. Sro, vložka č. 77966/B zo dňa 21.12.2011.
IČO: 46464107
IČDPH: SK2820012283
Tel: 0949 226 496
e-mail: obchod@marketsk.sk

Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia pre Bratislavský kraj
Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27
Odbor ochrany spotrebiteľa
tel.: 00421 2 58272132
www.soi.sk

1. Základné ustanovenia

Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len VOP)

predovšetkým upravujú vzťahy na ponuku uzatvorenia kúpnej zmluvy medzi predávajúci podnikateľ a objednávateľ podnikateľ ako zmluvnými stranami a to podľa § 409 a nás. Obchodného zákonníka, zákona č. 513/1991 Zb. v znení neskorších predpisov

alebo môžu vo vybraných prípadoch a za vopred presne dohodnutých podmienok

upravovať vzťah na možnú ponuku uzatvorenia kúpnej zmluvy medzi predávajúci podnikateľ a objednávajúci spotrebiteľ ako zmluvnými stranami podľa zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v platnom znení, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení, zákona č. 108/2000 o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v platnom znení a zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode v platnom znení.

Zmluvné strany

1.1 Predávajúci podnikateľ je spoločnosť A-WINGS s.r.o., Hnilecká 5029/17, 821 07 Bratislava, Zapísaná v Obchodnom registry Okresného súdu Bratislava1, odd. Sro, vložka č. 77966/B zo dňa 21.12.2011 a koná v rámci predmetu svojej obchodnej a podnikateľskej činnosti. (ďalej len "predávajúci")

1.1.2 Objednávateľ podnikateľ

alebo

1.1.3 Objednávateľ spotrebiteľ

Vymedzenie pojmov

1.2.1 Objednávateľ podnikateľ (ďalej len "kupujúci") je fyzická osoba - podnikateľ, alebo právnicka osoba zapísaná v obchodnom registri, alebo osoba podnikajúca na základe živnostenského oprávnenia, alebo osoba podnikajúca na základe iného ako živnostenského oprávnenia podľa osobitých predpisov, alebo osoba vykonávajúca poľnohospodársku výrobu zapísaná do evidencie podľa podľa osobitého predpisu, ktorá koná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti, alebo inej podnikateľskej činnosti a kupuje tovar, služby, alebo dielo v rámci potrieb svojho podnikania, alebo za účelom jeho ďalšieho predaja, alebo obchodovania s ním.

1.2.2 Objednávateľ spotrebiteľ (ďalej len "kupujúci spotrebiteľ") je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti, alebo akejkoľvek inej podnikateľskej činnosti, zamestnania, alebo povolania, kupuje tovar, služby, alebo dielo výhradne len pre svoju osobnú potrebu.

1.2.3Tovar, služba, dielo sa rozumie predmet kúpnej zmluvy. Ponuka tovaru, služby, alebo diela predávajúceho môže byť zverejnená na jeho webovej stránke https://www.marketsk.sk, alebo môže byť individuálne vypracovaná len pre kupujúceho.

1.2.4Objednávka sa rozumie vyplnený a odoslaný elektronický formulár zo stránky https://www.marketsk.sk, ktorý obsahuje všetky informácie o kupujúcom ( IČO, DIČ/ IČ DPH, adresa sídla kupujúceho, adresa dodania tovaru kupujúcemu (adresa sídla a adresa dodania pre jedného kupujúceho môžu byť rozdielne), telefonický a e-mailový kontakt na poverené osoby zodpovedné na prevzatie tovaru, zoznam objednávaného tovaru s uvedením kúpnej ceny za tovar, zoznam príplatkového tovaru alebo služby a ich ceny. Objednávku môže kupujúci zaslať aj e-mailom alebo bežnou poštou.

1.2.5Kúpna zmluva (ďalej len "zmluva") je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára predávajúci s kupujúcim.

1.2.6Spotrebiteľská kúpna zmluva (ďalej len "spotrebiteľská zmluva") je každá spotrebiteľská zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára predávajúci s kupujúcim spotrebiteľom.

1.2.7Zmluva uzatvorená na diaľku (ďalej len "zmluva") je zmluva uzatvorená na základe elektronickej objednávky prostredníctvom prostriedkov elektronickej komunikácie (e-mail, počítač, mobilný telefón, tablet) medzi predávajúcim a kupujúcim.

2. Objednávanie tovaru a služby

2.1 Kupujúci si vyberá a objednáva výrobky, služby, alebo dielo z ponuky predávajúceho prostredníctvom internetového obchodného systému, ktorý je prevádzkovaný na internetovej adrese https://www.marketsk.sk formou elektronickej objednávky cez elektronický nákupný formulár v časti Nákupný košík, alebo zaslaním objednávky na e-mailovú adresu obchod@marketsk.sk. Takto vykonaná objednávka kupujúcim sa považuje zo strany predávajúceho za záväznú a je v súlade so zákonom č. 108/2000 Z.z. v znení neskorších zmien a predpisov chápaná ako zmluva uzatvorená na diaľku (ďalej len "objednávka").

2.2 V deň vystavenia objednávky musí kupujúci uviesť aktuálne a platné údaje potrebné pre spracovanie objednávky a vyhotovenie daňových dokladov a to najmä: obchodný názov kupujúceho uvedený v obchodnom registri, IČO, DIČ, registrovaný platca DPH uvedie IČ DPH, adresa sídla kupujúceho, fakturačná adresa, meno a priezvisko osoby zodpovednej na prevzatie tovaru, adresa a miesto pre doručenie tovaru, špeciálne podmienky ktoré je potrebné dodržať pre doručenie tovaru (povolenie na vstup do objektu, vyhradené dni alebo čas, kedy je možné zásielku doručiť), telefónne číslo na osobu zastupujúcu kupujúceho pri objednávaní tovaru a osobu zodpovednú za príjem tovaru (uprednostňujeme mobilný telefonický kontakt), e-mailový kontakt. V objednávke je potrebné jasne uviesť názov, typ a špecifikáciu objednávaného tovaru, objednávanej služby, alebo objednávaného diela, počet kusov, alebo rozsah plnenia služby, dátum vystavenia objednávky, intrené objednávkové číslo kupujúceho. Objednávka realizovaná vyplnením a odoslaním elektronického formulára zo stránky https://www.marketsk.sk má automaticky vygenerované a pridelené objednávkové číslo a všetky vyššie špecifikované podmienky spĺňa automaticky.

2.3 Všetky získané údaje budú v zmysle zákona o ochrane osobných údajov č. 428/2002 Z.z. použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou údajov o dodacej adrese, kontaknej osobe zodpovednej za prevzatie zásielky a to pre účely potrebné na zabezpečenie prepravy tovaru).

2.4 Prijatá objednávka evidovaná v systéme predávajúceho sa momentom prijatia predávajúcim stáva záväzným obchodným vzťahom medzi predávajúcim a kupujúcim.

2.5 Predávajúci overí správnosť prijatej objednávky, potvrdí správnosť obsahu prijatej objednávky, potvrdí spôsob dopravy a oznámi predpokladaný dodací termín na doručenie tovaru, služby, alebo diela kupujúcemu.

2.6 Predávajúci má právo zrušiť objednávku v prípade keď nie je možné zabezpečiť objednaný tovar, služby, alebo delo a to z dôvodu:
2.6.1 - objednaný tovar sa v čase prijatia objednávky už nevyrába, alebo jeho výroba je dočasne prerušená, alebo sú iné prekážky alebo obmedzenia, ktoré neboli známe v čase uzatvorenia objednávky a preto nie je možné uskutočniť celé, alebo čiastkové plnenie objednávky pre kupujúceho
2.6.2 - dodávateľ tovaru v čase prijatia objednávky zmení cenu za dodávaný tovar, preto tovar nie je možné ponúknuť v takej cene, v akej je uvedený v ponuke predávajúceho
2.6.3 - z dôvodu neúmyselnej systémovej chyby a bez zjavného úmyslu a zámeru nepravdivo informovať kupujúceho o nepravdivej cene za tovar, ak bola v ponuke predávajúceho uvedená omylom chybná cena za tovar, službu, alebo dielo

2.7 Kupujúci sa pri využití stornovať vystavenú objednávku na tovar, službu, alebo dielo riadi podľa bodu č. 7 týchto VOP

3. Dodacie podmienky

3.1Dodací termín môže byť pre jednotlivé objednané tovary na spoločnej objednávke rôzny. Termín dodávky tovaru, alebo možný termín odberu tovaru bude vždy oznámený kupujúcemu pri overovaní objednávky zo strany predávajúceho. Informačný údaj uvedený pri každom tovare, ktorý je vyznačený textom "Dostupnosť" vyjadruje stav, že vybraný tovar je dostupný u dodávateľa. Termín "Dostupnosť" nie je záväzným časovým údajom, má len informatívny charakter a informuje kupujúceho o skutočnosti, že tovar je možné objednať. Termín "Dostupnosť" vyjadruje aj stav, ktorý informuje kupujúceho o tom, že tovar je vyrábaný a ponúkaný vo viacerých modifikáciách (výber materiálu, výber farby, výber voliteľného príslušenstva) a v čase rozhodovania o kúpe sa môžu jednotlivé varianty tovaru ponúkať s rozdielnym dodacím termínom, prípadne aktuálne skladové zásoby na sklade nemusia obsahovať všetky ponúkané varianty pre vybraný tovar.

3.2 Plnenie dodávky, alebo termín pre odber ponúkaného tovaru je vo všeobecnosti možné zrealizovať od 2 do 30 pracovných dní od dátumu overenia platnosti objednávky predávajúcim. Pri objednávke väčšieho množstva tovaru sa termín dodávky môže individuálne upresniť po dohode s kupujúcim.

3.3 Nedostupnosť tovaru. V prípade, ak tovar nie je dostupný v termíne dodania podľa bodu 3.2 môže byť dodacia lehota dlhšia. Predávajúci predloží kupujúcemu návrh termínu dodávky, alebo predloží návrh kedy je možné začať plnenie objednávky. Kupujúci musí svojim súhlasom schváliť navrhnutý termín dodávky. V prípade nesúhlasu kupujúcim s novým termínom dodávky, bude objednávka zo strany predávajúceho považovaná za neplatnú.

3.4 Doručenie tovaru je realizované prostredníctvom externej prepravnej služby, preprava a doručovanie sa riadi aktuálnymi a platnými prepravnými podmienkami tejto spoločnosti.

3.5 Odovzdanie tovaru. Tovar sa odovzdá na základe prepravného protokolu osobe, ktorú určí kupujúci, ako osobu zodpovednú za prevzatie zásielky s tovarom. Vodič prepravnej spoločnosti odovzdá zásielku s tovarom na mieste pred prvé uzamykateľné vstupné dvere do objektu označeného kupujúcim ako dodacia adresa. Pojem prvé uzamykateľné vstupné dvere sa rozumie vstup do budovy, vstup alebo vjazd do objektu. Pokiaľ je pred vstupom do budovy schodisko a nie je možné tovar zložiť na inom mieste, berie sa ako miesto odovzdania tovaru plocha pred týmto schodiskom. Pokiaľ je pred vstupom do budovy, alebo objektu kontrolovaný strážený prejazd a vodičovi prepravnej služby nebude umožnený vjazd / vstup do vnútornej ochrannej zóny objektu, berie sa v takomto prípade ako miesto odovzdania tovaru vonkajší hlavný vstup / vjazd do objektu, kde si prevezme tovar kupujúci.

3.5.1 Vykládka objemného krabicového alebo paletového tovaru, alebo tovaru s vysokou hmotnosťou si môže vyžadovať priamu asistenciu kupujúceho alebo ním určeného príjemcu tovaru pri manipulácií s tovarom počas preberania. V takomto prípade je kupujúci povinný si zabezpečiť na svoje náklady dostatočný počet osôb, ktoré môžu tovar od vodiča bezpečne prebrať a ďalej s ním manipulovať. Informácie o hmotnosti a rozmeroch zásielky sú zaslané kupujúcemu pred termínom doručenia, alebo sú tieto informácie pre kupujúceho dostupné v čase uskutočnenia objenávky.

3.5.2 Ak je budova, alebo objekt na dodacej adrese vybavený miestom s vykladacou rampou umožňujúcou vykládku a manipuláciu s paletovým tovarom a zo strany kupujúceho bude zabezpečené povolenie na vjazd k tomuto miestu, bude potom považované, že miesto vykládky a prevzatie tovaru bude práve tento vykladací a manipulačný priestor.

3.5.3 Ak nie je budova, alebo objekt na dodacej adrese vybavená vykladacou rampou, bude potom považované, že miesto vykládky a prevzatie tovaru bude práve tento vykladací a manipulačný priestor na ploche pred prvými uzamykateľnými vstupnými dverami do budovy, alebo vstupom do objektu na dodacej adrese kupujúceho.

3.5.4 Ak je v objekte kupujúceho prevádzkovaný centrálny príjem tovaru, bude potom považované, že miesto vykládky a prevzatie tovaru bude práve tento vykladací a manipulačný priestor na centrálnom príjme.

3.5.5 Kupujúci berie na vedomie, že vodič / pracovník prepravnej služby nie je zodpovedný za vynášku tovaru alebo za manipuláciu s tovarom za účelom jeho uskladnenia v priestoroch kupujúceho.

3.5.6 Vynášková a manipulačná služba je samostatne platená služba, ktorú môže za vopred dohodnutých podmienok predávajúci ponúknuť pre kupujúceho ako príplatkovú službu k dodaniu tovaru. Táto služba je spoplatnená na základe aktuálnej cenovej kalkulácie, ktorá bude zohľadňovať vždy rozsah jej naplnenia. O možnosti objednania doplnkovej vynáškovej služby alebo doplnkovej manipulačnej služby je vždy potrebné rokovať v čase zadávania objednávky. Túto službu môže predávajúci kupujúcemu poskytnúť len vo vybraných mestách alebo lokalitách na Slovensku.

3.5.7 Predávajúci nenesie zodpovednosť za škody, ktoré vzniknú a boli spôsobené neodbornou manipuláciou poverenou osobou alebo osobami kupujúceho a to počas manipulácie s tovarom od momentu po jeho prevzatí od vodiča prepravnej služby.

3.5.8 Prechod nebezpečenstva škody na tovar prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru. Vlastnícke právo k tovaru, službe, alebo na dielo prechádza na kupujúceho dňom úplného zaplatenia kúpnej ceny.

3.5.9 Kontrola dodaného tovaru. Kupujúci, alebo priamo kupujúcim poverená osoba je povinná dôkladne skontrolovať vonkajší prepravný obal zásielky v momente jej preberania od prepravcu. Kontrola sa vykonáva na vokajšom prepravnom obale (stopy po mechanickom poškodení obalu, alebo znečistení obalu) a kontroluje sa aj samotný tovar. Dodaná zásielka sa bez kontroly obalu a tovaru nesmie prebrať!

Akékoľvek poškodenie obalu, alebo tovaru ihneď zaznamenajte do prepravného listu u vodiča! Pokiaľ bude prepravný obal bez poškodenia, skontrolujte vnútorný obsah zásielky, aby bolo možné prípadné poškodenie vzniknuté prepravou uplatniť u prepravcu na jeho náklady. 
V prípade zistenia poškodenia vnútorných častí zásielky po jej rozbalení, takýto tovar neskladajte, ale ihneď volajte na kontaktný telefón predávajúceho. 
Na zdokumentovanie rozsahu poškodenia odporúčame vyhotoviť aj obrazový záznam (fotografia, alebo filmový záznam vo formáte, ktorý je možné zasielať elektronickou komunikáciou).

Pri poškodenom obale je potrebné na preberací protokol uviesť text: PREBRATÉ S VÝHRADOU.

Kupujúci berie na vedomie, že nedodržanie týchto pokynov môže výrazne skomplikovať posudzovanie reklamácie, alebo to môže byť dôvod na neuznanie reklamácie a kupujúcemu nebude možné uplatniť si reklamáciu na poškodený tovar a tovar bude z reklamačného konania zamietnutý!

3.5.10 Kupujúci obratom, najneskôr však do nasledujúceho pracovného dňa od dňa prevzatia tovaru informuje predávajúceho o zistenej vade tovaru, alebo o chýbajúcich dieloch, alebo súčiastkách.

3.5.11 Zistené vady na dodanom tovare predávajúci nahradí kupujúcemu novým dielom, alebo súčiastkou, ktoré budú podliehať reklamačnému konaniu voči dodávateľovi, alebo výrobcovi tovaru. Kupujúci nemá nárok na náhradu škody okrem nároku z vady tovaru, najmä nie na náhradu ušlého zisku v dôsledku dodania tovaru s vadami.

4. Cena a doprava

4.1Cena tovaru, služieb alebo diela je stanovená cenníkom predávajúceho. Ceny uvedené v cenníku môžu podliehať zmenám aj bez predchádzajúceho ohlásenia. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť cenu v nadväznosti na okolnosti, keď zmeny cien nastanú u výrobcu, alebo dovozcu tovaru, prípadne zmeny cien vyplynú z legislatívnej a právnej úpravy zákonov a nariadení platných ku dňu vzniku týchto obchodných podmienok a cien uvedených pre jednotlivé produkty. Platná cena pre kupujúceho bude vždy oznámená pri overovaní objednávky.

4.2 Položka DPH Základné ceny sú uvedené vždy v mene Euro bez DPH. Pokiaľ to nastavenie systému umožňuje, cena tovaru sa zobrazuje súčasne s údajmi s cenou bez DPH a v kombinácií s cenou s DPH.

4.3 Cena dopravy Cena za dopravu je vyčíslená v časti nákupný košík. Celkový nákup tovaru v hodnote do 50,- Eur bez DPH je vždy s položkou spoplatnená doprava. Pokiaľ je pri tovare uvedený symbol "doprava zdarma" bude takto označený tovar odoslaný na adresu kupujúceho bezplatne len v rámci Slovenskej republiky. Tovar, ktorý nie je označený symbolom "doprava zdarma" a má hodnotu vyššiu ako 50,- Eur bez DPH je v režime spoplatnenej dopravy. Doprava a dodanie tovaru do inej členskej krajiny EU je vždy platená služba. Presné náklady spojené s dodaním budú vypočítané dodatočne na základe uvedenia adresy dodania a spôsobe prepravy potrebnej na prevoz tovaru.

4.4 Cena vynášky Náklady spojené s vynáškou tovaru, alebo s manipuláciou s ťažkým tovarom na adrese doručenia nie sú zahrnuté v kúpnej cene a predávajúci tieto služby nie je povinný kupujúcemu poskytnúť. Vynáška a manipulácia s ťažkým tovarom sú extra platnené služby a sú závislé od aktuálnych možností prepravnej služby v jednotlivých rozvozových regiónoch Slovenska.

4.5 Cena montáže. Náklady spojené s montážou tovaru nie sú zahrnuté v kúpnej cene a predávajúci tieto služby nie je povinný kupujúcemu poskytnúť. Montáž zakúpeného tovaru je samostatne platnená služba a jej poskytnutie môže byť závislé od miesta jej plnenia.

4.6 Cena objednávky konečná je cena v Eur bez DPH, ktorú potvrdí predávajúci kupujúcemu a obsahuje sumy za všetky objednané tovarové položky, sumy za príplatkové vyhotovenie, sumy za príplatkovú výbavu, sumu ktorá nebola známa v čase vyhotovovania elektronickej objednávky a to z dôvodu dodatočnej špecifikácie, alebo úpravy zo strany kupujúceho, alebo tiež zo strany predávajúceho a takáto suma sa musí dodatočne prirátať k celkovej sume uvedenej v objednávke, príplatkové sumy za poštovné, balné, doprvané, alebo iné príplatky, ktoré si účtuje predávajúci, platné dane ktoré musí kupujúci pre získanie naplnenia kúpnej zmluvy zaplatiť.

5. Platobné podmienky

5.1 Kupujúci môže nadobudnúť tovar uhradením platby nasledovným spôsobom:

a) dobierka - doručenie zásielky s tovarom na dobierku s priamou platbou u vodiča prepravnej spoločnosti pri preberaní zásielky, služba je spoplatnená o príplatok, ktorý si stanovuje prepravná spoločnosť ako vykonávateľ tejto služby, kupujúci je o výške príplatku informovaný v záverečnom súhrne objednávky

b) zálohová platba - finančná zábezpeka, ktorá sa uplatňuje na vybraný tovar, alebo pre tovar vyrábaný podľa zadania a špecifikácií kupujúceho, vzťahuje sa najmä na tovar, služby, alebo dielo, ktorý nie je v bežnej obchodnej ponuke predávajúceho, alebo pre výrobu tovaru, kedy je potrebné použiť špeciálne poťahové látky, odlišný typ farebnej povrchovej úpravy ako pri bežne dostupných tovaroch, alebo je požadovaná kombinácia povrchovej úpravy, ktorá je riešená na zakázku, alebo pre tovar, kde je potrebné bežné rozmery tovaru upraviť, alebo pre tovar, kde sa kupujúcim vyžadujú špeciálne rozmery tovaru, alebo pre inak špecifikované požiadavky kupujúceho na dodanie, alebo úpravu tovaru s tým, že takto špecifikovaný tovar nie je možné zaradiť do bežnej obchodnej ponuky predávajúceho, tak pre všetky takéto prípady si predávajúci vyhradzuje právo požadovať a určiť výšku finančnej zábezpeky od kupujúceho

c)platba na faktúru - platba s vyznačeným termínom splatnosti - platba prevodom, úhrada pre vybraných obchodných partnerov

5.2 Celková výška nákladov na dopravu bude vždy oznámená kupujúcemu pri overovaní objednávky, prípadne predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť na inom variante dopravy.

6. Prevzatie tovaru

6.1 Kupujúci sa zaväzuje prevziať objednaný tovar v dohodnutom termíne a na adrese uvedenej na objednávke.

6.2 Kupujúci, alebo priamo kupujúcim poverená osoba je povinná dôkladne skontrolovať vonkajší prepravný obal zásielky v momente jej preberania od prepravcu. Kontrola sa vykonáva na vokajšom prepravnom obale (stopy po mechanickom poškodení obalu, alebo znečistení obalu) a kontroluje sa aj samotný tovar. Dodaná zásielka sa bez kontroly obalu a tovaru nesmie prebrať!

Akékoľvek poškodenie obalu, alebo tovaru ihneď zaznamenajte do prepravného listu u vodiča! Pokiaľ bude prepravný obal bez poškodenia, skontrolujte vnútorný obsah zásielky, aby bolo možné prípadné poškodenie vzniknuté prepravou uplatniť u prepravcu na jeho náklady. 
V prípade zistenia poškodenia vnútorných častí zásielky po jej rozbalení, takýto tovar neskladajte, ale ihneď volajte na kontaktný telefón predávajúceho. 
Na zdokumentovanie rozsahu poškodenia odporúčame vyhotoviť aj obrazový záznam (fotografia, alebo filmový záznam vo formáte, ktorý je možné zasielať elektronickou komunikáciou).

Pri poškodenom obale je potrebné na preberací protokol uviesť text: PREBRATÉ S VÝHRADOU.

Kupujúci berie na vedomie, že nedodržanie týchto pokynov môže výrazne skomplikovať posudzovanie reklamácie, alebo to môže byť dôvod na neuznanie reklamácie a kupujúcemu nebude možné uplatniť si reklamáciu na poškodený tovar a tovar bude z reklamačného konania zamietnutý!

Kupujúci obratom, najneskôr však do nasledujúceho pracovného dňa od dňa prevzatia tovaru informuje predávajúceho o zistenej vade tovaru, alebo o chýbajúcich dieloch, alebo súčiastkách.

Zistené vady na dodanom tovare predávajúci nahradí kupujúcemu novým dielom, alebo súčiastkou, ktoré budú podliehať reklamačnému konaniu voči dodávateľovi, alebo výrobcovi tovaru. Kupujúci nemá nárok na náhradu škody okrem nároku z vady tovaru, najmä nie na náhradu ušlého zisku v dôsledku dodania tovaru s vadami.

6.3 Kupujúci nadobúda vlastnícke práva k objednanému tovaru až po uhradení plnej kúpnej ceny, DPH a ďalších peňažných čiastok dohodnutých v kúpnej zmluve na diaľku na účet predávajúceho. Do doby prechodu vlastníckych práv z predávajúceho na kupujúceho, ktorý má tovar v držbe, má kupujúci všetky povinnosti uschovávateľa veci a je povinný tovar na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ich tak, aby bolo vždy a za každých okolností možné identifikovať tento tovar ako tovar predávajúceho.

6.4 Predávajúci je oprávnený požadovať splnenie záväzkov, najmä uhradenie kúpnej ceny za tovar alebo službu, a to bez ohľadu na to, že vlastníctvo k tovaru a službe ešte neprešlo na kupujúceho.

6.5 Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho momentom prevzatia tovaru kupujúcim, alebo jeho splnomocnencom.

6.6 Ak si kupujúci tovar v dohodnutom termíne neprevezme (na základe riadnej objednávky od kupujúceho), predávajúci si vyhradzuje právo uplatniť si svoj nárok na náhradu vzniknutej škody.

6.7 V prípade, ak kupujúci neprevezme zásielku s tovarom a zásielka s tovarom sa vráti nevyzdvihnutá späť predávajúcemu, kupujúcemu takto nezaniká povinnosť na úhradu nákladov spojených s prepravou tovaru, to znamená, že reálna suma nákladov za prepravu na trase od predávajúceho ku kupujúcemu a počet takto absolvovaných zaslaní vynásobený cenou podľa platného cenníka prepravnej spoločnosti, ktorá zásielku doručovala bude vyfakturovaný a faktúra bude bude doručená kupujúcemu na uhradenie týchto dopravných nákladov. Kupujúci je týmto upovedomý, že odoslanie objednávky je zároveň považované aj ako platný podpis kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho v zmysle ustanovenia § 622 a § 623 podľa občianskeho zákonníka, z kúpnej zmluvy vznikne predávajúcemu povinnosť predmet kúpy kupujúcemu odovzdať a kupujúcemu predmet kúpy prevziať a zaplatiť zaň predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu.
Storno poplatok môže predávajúci účtovať až do výšky 50% z celkovej kúpnej ceny tovaru.
Ak kupujúci neuhradí faktúru, v ktorej bola vyčíslená suma za neprevzatie zásielky, bude táto suma vymáhaná rozhodcovským súdom podľa platných zákonov SR.

7. Odstúpenie od zmluvy

7.1 Kupujúcemu môže predávajúci ponúknuť odstúpenie od kúpnej zmluvy v závislosti na tom v akom stave je tovar. Stav tovaru zhodnocuje predávajúci. V prípade dohodnutia podmienok akceptovateľných pre obe strany bude tovar vrátený na náklady kupujúceho späť k predávajúcemu. Predávajúci je oprávnený účtovať kupujúcemu prípadné ďalšie vzniknuté náklady. Tovar zaslaný späť od kupujúceho na adresu predávajúceho ako zásielka na dobierku nebude prevzatý.

7.1.1 Tovar, ktorý je predmetom odstúpenia od zmluvy musí byť bez poškodenia a pokiaľ je to možné tak aj v pôvodom obale. Ak sa jedná o tovar, ktorý bol dodaný v jednom celku (tovar zmontovaný a umožňujúci okamžité používanie) a takto bol doručený kupujúcemu, musí v rovnakom stave a s rovnakými vlastnosťami byť doručený k predávajúcemu. Ak sa jedná o tovar, ktorý bol doručený kupujúcemu rozložený (tovar sa skladá z jednotlivých častí a pre používanie tovaru je potrebné, aby sa jeho časti vzájomne spojili), tento tovar môže byť predmetom odstúpenia len vtedy ak sa ešte neuskutočnila montáž týchto častí, alebo časti tovaru sa nespájali s iným tovarom, tento tovar sa musí v pôvodnom stave a spolu so všetkým príslušenstvom, dielmi, spojovacím materiálom a kompletnou dokumentáciou (návod na obsluhu, záručný list, doklad o nadobudnutí a pod.) odovzdať predávajúcemu.

Akýkoľvek tovar, ktorý je predmetom odstúpenia od zmluvy sa nesmie používať na dočasné použitie a uspokojenie potreby kupujúceho, všetky plochy a časti tovaru musia ostať neporušené a bez jasných známok použitia a poškodenia.

Kupujúci berie na vedomie, že podľa týchto obchodných podmienok zodpovedá za prevzatý tovar aj v prípade, že nebola uhradená jeho plná hodnota a teda ako kupujúci nie je právoplatný držiteľ takéhoto tovaru a ako kupujúci chce odstúpiť od kúpnej zmluvy, ale ako kupujúci má všetky povinnosti uschovávateľa veci a je povinný takto nadobudnutý tovar na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ho tak, aby bol za každých okolností identifikovateľný ako tovar patriaci predávajúcemu.

7.1.2 Kupujúci súhlasí a berie na vedomie, že písomnou formou sa v tomto prípade rozumie listina o odstúpení od kúpnej zmluvy podpísaná predávajúcim.

7.1.3 Tovar, ktorý bol kupujúcemu zaslaný na dobierku sa v prípade odstúpenia od zmluvy neposiela späť na adresu predávajúceho ako zásielka na dobierku, ale kupujúci ho doručí na adresu predávajúceho ako poistenú balíkovú zásielku, alebo ako zásielku prostredníctvom prepravnej kuriérskej spoločnosti. V prípade, že kupujúci vráti tovar predávajúcemu ako zásielku na dobierku, takáto zásielka nebude zo strany predávajúceho prijatá a bude vrátená späť na adresu kupujúceho.

7.1.4Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy a od kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku najmä v týchto nasledovných prípadoch:

a) ak ide o zmluvu, ktorej súčasťou je aj poskytnutie služby k dielu, ktorá sa začala plniť so súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a kupujúci bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby

b) ak ide o plnenie zmluvy, ktorej predmetom je dodanie tovaru, služby, alebo diela, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančných trhoch, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie od zmluvy

c) ak ide o začaté plnenie zmluvy, ktorej predmetom je dodanie tovaru, služby, alebo diela zhotovovaného podľa osobitých požiadaviek kupujúceho, alebo sa jedná o začaté plnenie zmluvy na tovar, službu, alebo dielo, ktoré vzhľadom na jeho osobité a špecifické vlastnosti vyplývajúce zo zadania kupujúcim pri jeho objednávaní nie je možné vrátiť späť zhotoviteľovi, alebo nie je možné uskutočniť ponuku na predaj takto špecificky objednaného tovaru pre iného kupujúceho, alebo ak tovar, služba, alebo dielo je určený výhradne len pre potreby kupujúceho

d) pre zmluvu na kúpu tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti, alebo skaze

e) pre zmluvu na kúpu tovaru, ktorý je uzavretý v ochrannom obale a ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia, alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní kupujúcim porušený (ide najmä o sterilne balený tovar, tovar balený v ochrannej atmosfére a pod.)

f) pre zmluvu na kúpu tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom

g) pre zmluvu na vykonanie naliehavých opráv, alebo údržby, o ktoré kupujúci výslovne požiadal predávajúceho, to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy, alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u kupujúceho a kupujúci si tieto služby, alebo tovar vopred neobjednal

7.1.5 Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva kupujúceho odstúpiť od zmluvy, darovacia zmluva stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť aj s ním súvisiace poskytnuté darčeky. V prípade, že tieto nebudú vrátené späť, budú tieto hodnoty chápané ako bezdôvodné obohatenie kupujúceho.

7.2 Odstúpenie od zmluvy Kupujúci spotrebiteľ - je v zmysle ustanovenia § 7 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru, diela alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku, alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon č. 102/2014 Z. z.) má kupujúci spoterbiteľ právo od takto uzavretej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru, služby, alebo diela, alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí tovaru, služby, alebo diela. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, kupujúci spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru. Toto právo má kupujúci spotrebiteľ aj v prípade, ak si tovar objednaný prostredníctvom internetového obchodu vyzdvihol osobne v priestoroch výdajného miesta predávajúceho. Ak chce kupujúci spotrebiteľ toto právo využiť, je povinný písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho, alebo toto odstúpenie odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty pre odstúpenie od zmluvy a zaslať na adresu sídla predajcu: A-WINGS s.r.o., Hnilecká 5029/17, 821 07 Bratislava. Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci spotrebiteľ urobiť písomnou formou spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy. Tovar by mal kupujúci spotrebiteľ vrátiť úplný, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, nepoužitý, čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal. V prípade, že bude vrátený tovar nekompletný či poškodený, môže predávajúci vrátenú kúpnu cenu znížiť o tomu zodpovedajúcu čiastku (v súlade s § 458 ods 1 obč. Z). Ak sa rozhodne kupujúci spotrebiteľ pre odstúpenie v uvedenej lehote, odporúčame pre urýchlenie vybavenia odstúpenia tovar doručiť na adresu predávajúceho spolu s priloženým sprievodným listom s prípadným dôvodom odstúpenia od kúpnej zmluvy (nie je podmienkou), s číslom nákupného dokladu a uvedeným číslom bankového účtu, alebo s uvedením, či suma bude vyplatená v hotovosti alebo či bude čerpaná pre ďalší nákup. Kupujúci spotrebiteľ berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim spotrebiteľom uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, darovacia zmluva stráca účinnosť a kupujúci spotrebiteľ je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť aj s ním súvisiace poskytnuté darčeky. V prípade, že tieto nebudú vrátené späť, budú tieto hodnoty chápané ako bezdôvodné obohatenie kupujúceho spotrebiteľa. Pri splnení všetkých vyššie uvedených podmienok pre vrátenie tovaru vznikne kupujúcemu spotrebiteľovi nárok na vrátenie zaplatených finančných čiastok spojených s vráteným tovarom, ktoré budú vrátené kupujúcemu spotrebiteľovi najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Dopravné náklady na vrátenie tovaru na adresu predávajúceho znáša kupujúci spotrebiteľ. Tovat zaslaný späť od kupujúceho spotrebiteľa na adresu predávajúceho ako zásielka na dobierku nebude prevzatý.

7.3Odstúpenie od zmluvy Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku (odstúpenie od zmluvy), alebo zrušiť jej časť v prípade, ak:

a) tovar zobrazený v elektronickom obchodnom systéme sa nevyrába alebo sa prestal vyrábať v čase zadávania objednávky kupujúcim

b) dodávateľ zmenil cenu za tovar v čase zadávania objednávky kupujúcim

c) vystavená cena za tovar v elektronickom obchodnom systéme (internetový obchod) je chybná, nie však s úmyslom klamať, alebo inak zavádzať kupujúceho o výslednej cene za tovar, alebo služby

d) predávajúci a kupujúci sa vzájomne nedohodnú na náhradnom termíne dodania, alebo náhradnom plnení, ktoré predávajúci ponúkne kupujúcemu ako alternatívnu náhradu za objednaný tovar, ktorý nie je možné kupujúcemu dodať                                                                

e) kupujúci nesplní povinnosti spojené s realizáciou objednávky, alebo kúpou tovaru, alebo služby, alebo diela

8. Storno objednávky zo strany kupujúceho

8.1 V prípade stornovania prijatej a potvrdenej objednávky, v ktorej kupujúci požaduje výrobu, zhotovenie a dodanie tovaru, služby, alebo dieľa podľa ním zadaných parametrov je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu škodu vzniknutú týmto jednaním. Predávajúci si uplatní právo na úhradu škody hlavne v prípade zabezpečenia nákupu tovaru na základe individuálnej objednávky od kupujúceho podľa § 12 ods.5 zákona č. 108/2000 Z. z., kedy bolo nutné z dôvodu začatia plnenia objednávky pre kupujúceho zaobstarať tovar, službu, alebo dielo, alebo v prípade, že v súvislosti s plnením zabezpečovania tovaru, služby, alebo diela došlo už k vynaloženiu preukázateľných nákladov.

9. Záruka a servis

9.1 Záruka - Kupujúci: Dĺžka záruky na akosť sa riadi podľa Obchodného zákonníka a môže byť stanovená záručnými podmienkami uvedenými v záručnom liste, uvedením dĺžky záruky na akosť v daňovom doklade, alebo uvedením dĺžky záruky na akosť v zmluve o dielo.

Záruka - Kupujúci spotrebiteľ: Dĺžka záruky podľa § 620 Občianskeho zákonníka je 24 mesiacov.

9.2 Pokiaľ v záručnom liste nie je uvedené inak, je záručná doba pre plnenie spotrebiteľských zmlúv stanovená podľa bodu 9.1, alebo zhora ohraničená dátumom spotreby tovaru.

9.3 Reklamovať je možné len tovar zakúpený a zaplatený u predávajúceho. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie tovaru alebo jeho častí spôsobené používaním. Kratšia životnosť tovaru spôsobená nadmerným používaním teda nemôže byť považovaná za vadu a nedá sa ani reklamovať.

9.4 V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča kupujúcemu riadiť sa reklamačným poriadkom predávajúceho. Tovar nie je možné bez komunikácie s predávajúcim poslať na jeho adresu. Kupujúci by sa takto vystavil riziku že reklamácia nebude prijatá.

9.5 Kupujúci je zodpovedný za prepravu reklamovaného tovaru k predávajúcemu a tým aj za prípadné vzniknuté škody pri nej spôsobené. Náklady na prepravu reklamovaného tovaru smerom od kupujúceho k predávajúcemu, alebo priamo do servisného strediska hradí kupujúci. Poštovné a iné poplatky sa nevracajú. Spätnú prepravu po vybavení oprávnenej reklamácie hradí predávajúci. Ak je to možné, tovar na reklamáciu odporúčame zasielať v originálnom obale, alebo v primerane vyhovujúcom náhradnom prepravnom obale, ktorý zabezpečí tovar proti mechanickému poškodeniu, ku ktorému by mohlo dôjsť počas prepravy tovaru (odporúčame používať viacvrstvové kartónové obaly alebo lepenky, špeciálne výplňové materiály - vzduchové, penové alebo polystyrénové chrániče, vonkajšie ochranné baliace fólie a iný vhodný obalový a transportný materiál vždy primeraný k rozmerom a váhe prepravovanej zásielky). Napriek tomu aj v prípade poškodenia nesie plnú zodpovednosť za poškodenie pri preprave kupujúci. Zásielku ktorú posielate na reklamáciu by mala byť poistená. Tovar na reklamáciu sa nesmie zasielať na dobierku. Pri zaslaní reklamovaného tovaru ako typ zásielky na dobierku bude táto zásielka zo strany predávajúceho odmietnutá a vrátená späť na adresu odosielateľa. Reklamovaný tovar musí byť dodaný bez nečistôt.

9.6 Čo musí obsahovať zásielka s reklamovaným tovarom odoslaná od kupujúceho:

  • reklamovaný tovar vrátane kompletného príslušenstva
  • kópia faktúry
  • popis závady
  • kontaktné údaje kupujúceho (spiatočná adresa, tel. číslo, e-mail)

9.7 V prípade, že vada tovaru vznikne počas trvania záručnej doby, má kupujúci právo na odstránenie vzniknutej vady. V prípade, že vada tovaru je neodstrániteľná, nahradí predávajúci kupujúcemu vadný tovar novým tovarom.

9.8 Po vzájomnej dohode môže byť dodaný aj tovar iného typu, pričom ak vznikne prípadný cenový rozdiel navýšením ceny oproti pôvodnej cene za tovar, tak sa tento cenový rozdiel navýšením rieši ako doplatok cenového rozdielu a kupujúci tento navýšený rozdiel ceny doplatí predávajúcemu. Ak vznikne prípadný cenový rozdiel znížením ceny oproti pôvodnej cene za tovar, tak sa tento cenový rozdiel zníženia rieši ako vrátenie cenového rozdielu a predávajúci tento znížený rozdiel ceny vráti kupujúcemu, pričom kupujúci si nemôže uplatňovať žiadne iné finančné nároky, alebo kompenzácie.

9.9 Záruka na tovar sa nevzťahuje na:

V záujme hladkého vybavenia reklamácie odporúčame venovať zvýšenú pozornosť nižšie uvedeným informáciám. Záruka na tovar sa nevzťahuje na tieto dôvody:

  • bežné opotrebenie tovaru a jeho povrchových častí, bežné opotrebenie tovaru a jeho vnútorných častí, bežné opotrebenie príslušenstva a vybavenia v súlade s používaním tovaru podľa jeho spôsobu určenia pokiaľ sa nemenia funkčné vlastnosti tovaru
  • nadmerné mechanické opotrebenie tovaru spôsobené nevhodným použitím, nadmerné mechanické opotrebenie tovaru spôsobené nevhodným zaťažovaním tovaru, nadmerné mechanické opotrebenie tovaru spôsobené vystavením tovaru, jeho častí a príslušenstva preťaženiu nad stanovenú prípustnú maximálnu nosnosť
  • nadmerné mechanické opotrebenie tovaru spôsobené znečistením tovaru, jeho častí a príslušenstva v dôsledku nevykonania údržby alebo nedodržaním predpísaného intervalu servisných prehliadok
  • používanie tovaru v podmienkach, pre ktoré svojím technickým riešením, konštrukciou a určením výrobcu nie je tovar pre používanie určený
  • vystavenie tovaru v prostredí, ktoré nezodpovedá prostrediu, pre ktoré je tovar určený, prostredie s vysokou teplotou, prašné a vlhké prostredie, prostredie s pôsobením chemických a iných agresívnych látok a ich výparov 
  • poškodenie sedadla a operadla stoličky, kresla, sedáku, taburetky: poškodenie látkového, sieťovaného, koženkového, alebo koženého poťahu, poškodenie plastového, alebo dreveného sedadla, ktoré vzniklo v dôsledku používania oblečenia, ktoré má na dotykovej ploche pri kontakte so sedadlom a operadlom kovové a plastové časti (zipsy, kovové a plastové spony a iné tvrdé plastové, alebo kovové časti), používanie znečisteného pracovného odevu od riedidiel, farieb, rozpúšťadiel a ostatných prevádzkových chemikálií, s výnimkou ak poťah, alebo materiál stoličky nebol výslovne určený pre takýto typ prevádzky, mechanické poškodenie od výzbroja a výstroja pripevneného na tele sediacej osoby (ozbrojené a strážne zložky), poškodenie vzniknuté prekročením maximálnej povolenej nosnosti
  • poškodenie mechaniky stoličky a kresla: poškodenie stoličkovej mechaniky, podstavca, koliesok, klzákov, plynového piesta, prípadne voliteľného príslušenstva nedodržaním a nerešpektovaním predpísanej maximálnej povolenej nosnosti stoličky alebo kresla, poškodenie podrúčiek hrubým mechanickým pôsobením, poškodenie hojdacej a aretačnej mechaniky preťažením a hrubým používaním maximálneho náklonu operadla, mechanické nárazy na podstavec
  • poškodenie vonkajším vplyvom, napr. pádom alebo nárazom, vniknutím vody do elektrických častí pokiaľ tovar nie je určený na prevádzku v takomto prostredí
  • poškodením tovaru vyvvolaným zásahom neoprávnenej osoby (neodborné opravy alebo úpravy)
  • poškodením elektrickým prepätím pri údere blesku do rozvodnej sústavy, alebo nevhodnou elektrickou inštaláciou
  • poškodením pri používaní tovaru v rozpore s návodom na obsluhu
  • mechanickým poškodením - roztrhnutý, prerezaný, tepelné poškodenie tovaru, tovar poškodený neopatrným neúmerným fyzickým zaobchádzaním, zámerným poškrabaním vrstiev tovaru a pod..
  • záruka na tovar sa nevzťahuje na škody, ktoré vzniknú v dôsledku živelnej udalosti, živelnej katastrofy, vandalizmu, pôsobením extrémnych poveternostných podmienok, prevádzkovaním tovaru v extrémnych a neobvyklých podmienkach, pre ktoré tovar nebol určený

9.10 Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že tovar je pri prevzatí kupujúcim v zhode s kúpnou zmluvou, predovšetkým, že je bez vád. V prípade, že tovar pri prevzatí kupujúcim nie je v zhode s kúpnou zmluvou, má kupujúci právo na to, aby spoločnosť bezplatne a bez zbytočného odkladu tovar uviedla do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve a to buď výmenou tovaru, alebo jeho opravou. Pokiaľ nie je takýto postup možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny tovaru, alebo od zmluvy odstúpiť. To však neplatí, pokiaľ kupujúci pred prevzatím tovaru o rozpore s kúpnou zmluvou vedel, alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil.

10. Riešenie sporu ARS

10.1 Kupujúci spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na: obchod@marketsk.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, kupujúci spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže kupujúci spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.

10.2. Kupujúci spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.

10.3 Alternatívne riešenie sporov môže využiť len kupujúci spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi kupujúcim spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

11. Formuláre

11.1 Kupujúci spotrebiteľ si môže svoje právo na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu uplatniť u predávajúceho v písomnej podobe alebo e-mailom doručeným na adresu obchod@marketsk.sk vo forme, z ktorej je jednoznačne zrozumiteľné, že odstupuje od zmluvy. Kupujúci spotrebiteľ môže využiť aj formulár na odstúpenie od zmluvy. Odkaz pre stiahnutie formulára Odstúpenie od kúpej zmluvy na diaľku v zmysle § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z. z..

Predvyplnený formulár si môžete stiahnuť TU . Formulár sa otvorí v samostatnom okne (zobrazuje sa náhľad), aby ste mohli vypĺňať jednotlivé polia formulára, musíte si zobrazený súbor uložiť na svoj počítač ako formát PDF.

12. Ochrana osobných údajov kupujúceho a kupujúceho spotrebiteľa podľa GDPR

V súvislosti so zavedením novej legislatívy v oblasti ochrany osobných údajov - Nariadenia Európskeho Parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len „GDPR“) a implementáciou opatrení na zabezpečenie súladu spoločnosti A-WINGS s.r.o. s GDPR ako aj so súvisiacimi príslušnými právnymi predpismi upravujúcimi ochranu osobných údajov (napr. zákon č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, vyhlášky Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky),uvádzame všeobecnú informačnú povinnosť ohľadne ochrany osobných údajov. 

Podmienky ochrany osobných údajov

12.1. Správcom osobných údajov kupujúceho je predávajúci.

12.2. Správca nemenoval poverenca pre ochranu osobných údajov

12.3. Zákonným dôvodom spracovania osobných údajov kupujúceho / kupujúceho spotrebiteľa je jeho súhlas dávaný týmto správcovi v zmysle čl. 6 ods. 1 písm. a) Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracovaní osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) (ďalej len "nariadenie").

12.4. Účelom spracovania osobných údajov kupujúceho / kupujúceho spotrebiteľa je zasielanie objednaného tovaru, daňových dokladov za nákup tovaru alebo služieb, obchodných oznámení a činenia iných marketingových aktivít správcom voči kupujúcemu vyplývajúcich z uzatvorenej kúpnej zmluvy na tovar alebo služby.

12.5. Zo strany správcu nedochádza k automatickému individuálnemu rozhodovaniu v zmysle čl. 22 nariadenia.

12.6. Doba, po ktorú budú osobné údaje kupujúceho / kupujúceho spotrebiteľa správcom uložené, sú 3 roky, najdlhšie však do odvolania súhlasu kupujúcim / kupujúcim spotrebiteľom so spracovaním osobných údajov (na tento účel spracovania).

12.7. Ďalšími príjemcami osobných údajov kupujúceho / kupujúceho spotrebiteľa bude firma Golemos s.r.o., sídlom Zátkovo nábřeží 448/73, 370 01, České Budějovice, ČR (prevádzkovateľ ehsopového systému a datacentra), firma Solitea Česká republika, a.s. (správca on-line účtovných dokladov pre podnikateľskú činnosť), firma Geis SK s.r.o.(zasielateľské služby v rámci Slovenskej republiky), firma TOPTRANS EU, a.s. (zasielateľské služby v rámci Slovenskej republiky), Direct Parcel Distribution SK, s.r.o.(zasielateľské služby v rámci Slovenskej republiky).

12.8. Za podmienok stanovených v nariadení má kupujúci / kupujúci spotrebiteľ právo požadovať od správcu prístup k svojim osobným údajom, právo na opravu, alebo právo na vymazanie osobných údajov, prípadne obmedzenie ich spracovania, právo namietať proti spracovaniu osobných údajov a právo na prenosnosť osobných údajov.

12.9. Kupujúci / kupujúceho spotrebiteľ má právo kedykoľvek odvolať súhlas so spracovaním svojich osobných údajov daný správcovi. Týmto však nie je dotknutá zákonnosť spracovania jeho osobných údajov pred takýmto odvolaním súhlasu. Súhlas kupujúceho / kupujúceho spotrebiteľa so spracovaním osobných údajov môže kupujúci / kupujúci spotrebiteľ odvolať prostredníctvom emailu obchod@marketsk.sk.

12.10. Ak by sa kupujúci / kupujúci spotrebiteľ domnieval, že spracovaním jeho osobných údajov bolo porušené, alebo je porušované nariadenie, má okrem iného právo podať sťažnosť u dozorného úradu.

12.11. Kupujúci / kupujúci spotrebiteľ nemá povinnosť svoje osobné údaje poskytnúť. Poskytnutie osobných údajov kupujúceho / kupujúceho spotrebiteľa je nutným požiadavkom pre uzatvorenie a plnenie kúpnej zmluvy s predávajúcim a bez poskytnutia osobných údajov nie je možné zmluvu uzavrieť či ju zo strany správcu splniť.

12.12. Kupujúci / kupujúci spotrebiteľ súhlasí s ukladaním tzv. cookies na jeho počítač, alebo iný elektronický prostriedok určený na prehliadanie ponuky uvedenej na webovej stránke www.marketsk.sk. V prípade, že je naplnenie kúpnej zmluvy na webovej stránke možné uskutočniť a záväzky predávajúceho z kúpnej zmluvy plniť aj bez toho, aby dochádzalo k ukladaniu tzv. cookies na počítač, alebo iný elektronický prostriedok určený na prehliadanie ponuky uvedenej na webovej stránke, môže kupujúci / kupujúci spotrebiteľ svoj súhlas podľa predchádzajúcej vety kedykoľvek odvolať.

Štandardné webové prehliadače (Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome a pod.) podporujú správu cookies. V rámci nastavenia prehliadačov môžete jednotlivé cookie ručne mazať, blokovať či úplne zakázať ich použitie, je ich možné tiež blokovať alebo povoliť len pre jednotlivé internetové stránky. Pre detailnejšie informácie, prosím, použite nápovedu vášho prehliadača. Zabrániť zhromažďovaniu a užívaniu cookies v jednotlivých službách je možné aj pomocou postupov ponúkaných priamo jednotlivými poskytovateľmi. Užívateľ môže zabrániť sťahovaniu cookies do svojho zariadenia, prípadne už stiahnuté cookies kedykoľvek vymazať. Pretože postup sa môže líšiť v závislosti na používanom prehliadači, typu prístroja a podobne, odporúčame využiť postupy odporúčaný priamo výrobcom produktu, ktorý užívateľ využíva. Informácie o presnom postupe je možné ľahko získať napr. zadaním dotazu „Ako vymazať cookies“ do akéhokoľvek internetového vyhľadávača.

Na stránke www.marketsk.sk sú používané nasledujúce cookies:

12.12.1 autentifikačné súbory cookies potrebné pre zabezpečenie základnej funkčnosti stránky, tieto nastavenia nie sú špecifickou informáciou o užívateľovi, to sa týka rovnako aj niektorých cookies, ktoré zhromažďujú informácie o užívateľských preferenciách návštevníka webovej stránky, avšak neumožňujú jeho individuálnu identifikáciu, a preto sa na nich nevzťahuje ochrana poskytovaná osobným údajom

12.12.2 technické súbory cookies vyžadované pre príslušné operačné systémy počítača, pomocou týchto nastavení sa uchovávajú informácie o užívateľských nastaveniach na webových stránkach, tieto nastavenia prispievajú k zvyšovaniu komfortu užívateľa pri používaní webových stránok, tieto cookies neukladajú a nemonitorujú žiadne aktivity užívateľa pri návšteve iných webových stránok.

12.12.3 analytické súbory cookies používané prevádzkovateľom eshopového systému na merania návštevnosti webových stránok a vytváranie štatistík týkajúcich sa návštevnosti a správania návštevníkov na webových stránkach, cookies, ktoré sa zberajú za účelom merania návštevnosti webu a vytvárania štatistík týkajúcich sa návštevnosti a správania návštevníkov na webe, sú posudzované v podobe hromadného celku a v anonymnej podobe, ktorá neumožňuje identifikáciu jednotlivca, zhromaždené cookies súbory sú spracované spracovateľom:

Google Analytics, prevádzkovanej spoločnosťou Google Inc., sídlom 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA. Typy cookies spracovávané spoločnosťou Google sú dostupné na nasledujúcom odkaze: https://policies.google.com/technologies/types.

Facebook Inc., 1601 Willow Road, Menlo Park, CA 94025, USA. Tieto služby sa týkajú výhradne užívateľov s aktívnym účtom na Facebooku. Zásady spracovania cookies spoločnosti Facebook sú dostupné na následujúcom odkaze: https://www.facebook.com/policies/cookies

12.12.4 Zabrániť zhromažďovaniu a užívaniu cookies v jednotlivých službách je možné aj pomocou postupov ponúkaných priamo jednotlivými poskytovateľmi, napríklad:

Google - https://tools.google.com/dlpage/gaoptout je zverejnený postup, ako ukončiť záznam vašich dát využívaných pre analytické účely, alebo https://support.google.com/accounts/answer/ 2662922 #stop_goog_p13 nájdete informácie o postupe vypnutia zhromažďovania informácií umožňujúcich personalizované reklamy

Facebook - https://www.facebook.com/business/help/1415256572060999 nájdete postupu pre vypnutie personalizovaných reklám na Facebooku

12.12.5 Pokiaľ bude mať váš prehliadač použitie cookies povolené, budeme vychádzať z toho, že súhlasíte s využívaním cookies zo strany nášho servera a cookies našich spracovateľov.

12.13. Obmedzenie zodpovednosti

ak k vzniku škody alebo újme príde zavinením samotnej dotknutej osoby, alebo pôvodného správcu údajov, ktorý nám Údaje pre spracovanie odovzdal, týmto dôvodom môže byť najmä nesprávny, alebo nezákonný postup pri získaní, alebo poverení na spracovanie Údajov, týmto dôvodom môže byť aj samotné správanie sa dotknutej osoby, kedy táto osoba sama a z vlastnej vôle po rozbalení prijatej zásielky s tovarom nekorektne nakladá s priloženou faktúrou a dodacím listom, s vonkajším obalom zásielky na ktorom je adresný a prepravný štítoko k zásielke

ak nám boli odovzdané Údaje, ktoré sme nevyžadovali, alebo ak nám boli odovzdané údaje, ktoré s poskytovateľom Údajov neboli zmluvne dojednané

prípad kedy nemôžme byť zodpovedný za konkrétne spracovanie Údajov je odkaz z našej webovej stránky na externé internetové stránky iných subjektov, ktoré nemajú priamo s nami žiadne prepojenie (napríklad: odkaz na technické návody, odborné články a publikácie ...), pokiaľ na nich vstupujete, A-WINGS s.r.o. nezodpovedá za obsah na týchto stránkach a ich podmienky ochrany Údajov.

12.14. Národná autorita v otázke ochrany osobných údajov:

Úradu na ochranu osobných údajov SR, Hraničná 12, 820 07 Bratislava, www.uoou.sk

13. Záverečné ustanovenia

13.1 Predávajúci má právo podľa charakteru objednaných produktov vyzvať kupujúceho k osobnej prehliadke a osobnému odberu produktu (vzťahuje sa hlavne na finančne náročnejší produkt, alebo náročnejší z hľadiska objemu, alebo hmotnosti). V týchto prípadoch bude kupujúceho kontaktovať predávajúci a bude s ním dohodnutý ďalší postup.

13.2 Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny ceny. Pri zmene ceny predávajúci kontaktuje kupujúceho. Kupujúci má právo pri takto upravených cenách objednávku stornovať. Pokiaľ kupujúci už uhradil kúpnu cenu, bude mu táto čiastka prevedená späť, pokiaľ sa nedohodnú inak. Tento bod sa nevzťahuje na predaj tovaru, ktorý je výslovne objednávaný podľa špecifikácií a parametrov zadaných kupujúcim.

13.3 Kupujúci prehlasuje, že pred vyplnením, alebo oznámením objednávky sa oboznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a že vystavením a odoslaním nákupnej objednávky s nimi súhlasí.

13.4 Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, predávajúci nezodpovedá kupujúcemu za ušlý zisk, stratu príležitostí, alebo žiadne iné nepriame, alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy, alebo vzniknuté iným spôsobom.

13.5 Tieto všeobecné obchodné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a kupujúcim a predávajúcim a kupujúcim spotrebiteľom. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné, alebo nevynútiteľné, a to celkom, alebo čiastočne, platnosť a vymožiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.

13.6 Práva kupujúceho spotrebiteľa vo vzťahu k predávajúcemu vyplývajúce zo zákona o ochrane spotrebiteľa č. 634/1992 Zb. v znení neskorších zmien a predpisov a zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji č. 108/2000 Z.z v znení neskorších zmien a predpisov, zostávajú týmito podmienkami nedotknuté.

13.7 Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka, alebo Občianskeho zákonníka.

13.8 Ak je niektoré ustanovenie obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takýmto stane, namiesto neplatného ustanovenia nastupuje ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení.

13.9 Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná

13.10 Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú, faxovú (vrátane ručne vypísanej objednávky), elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.

13.11 Predávajúci a kupujúci spotrebiteľ sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú, faxovú (vrátane ručne vypísanej objednávky), elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.

Tieto Všeobecné obchodné podmienky vstupujú do platnosti 25.05.2018

Posledná revízia 10.04.2020

Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.
© 2020 marketsk.sk - všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk
Spracovanie osobných údajov môžete ovplyvniť úpravou svojich preferencií ochrany súkromia.