NOVÉ V PONUKE - ERGONOMICKÉ A BALANČNÉ STOLIČKY PRE ZDRAVÉ SEDENIE
Logo
Telefonická podpora
pondelok - piatok: 09.00 - 16.00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Novinky
11.04.2022
Školská stolička s otočným stolíkom
Práve sme do predaja zaradili ďalšiu novinku, školskú stoličku s otočným stolíkom COLLEGE. V ponuke sú dve verzie, stolička s otočným stolíkom a so šp... čítať celé
10.04.2022
Balančné stoličky pre zdravé sedenie
Do našej ponuky sme zaradili ďalšiu novinku - balančné stoličky, ktoré podporujú zdravé sedenie. Určené sú pre všetky vekové kategórie, pre používanie... čítať celé
22.10.2021
Kreatívne sedáky pre školy
Kreatívne sedáky pre školy a školské kluby. Sedáky umožňujú vytvárať ľubovolné zostavy spájaním jednotlivých modulov. Voliteľné farebné kombinácie poť... čítať celé
Zobraziť všetky novinky
Blog
Nabíjať a skladovať? Žiadny problém!
08.05.2022 Škola
Nabíjať a skladovať? Žiadny problém!
Špeciálne mobilné vozíky a skrine s vnútorným vybavením umožňujúcim súčasne skladovať a nabíjať notebooky, tablety alebo smartfóny s využitím najmä p... čítať celé
Ako používať balančnú stoličku ELA
01.05.2022 Kancelária
Ako používať balančnú stoličku ELA
Tipy a rady ako začať používať balančnú stoličky ELA pre aktívne sedenie čítať celé
Balančné stoličky pre zdravé sedenie
10.04.2022 Kancelária
Balančné stoličky pre zdravé sedenie
Poznáte označenie sitting / perching, viete správne používať balančné stoličky a sedáky? čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Kancelária
  4. Ako používať balančnú stoličku ELA
01.05.2022
Kancelária

Ako používať balančnú stoličku ELA

Používanie balančnej stoličky ELA v kombinácií s výškovo polohovateľným kancelárskym stolom je vhodná kombinácia ako si môžete vytvoriť optimálne ergonomické pracovisko. Práca za polohovateľným stolom umožňuje kombinovať dva spôsoby pracovného sedenia. Prvý, "klasický" spôsob sedenia, pri ktorom sa využíva sedenie na bežnej kancelárskej stoličke (nastavenie stola v základnej polohe - výška 720-730 mm) sa kombinuje s druhým "aktívnym" spôsobom sedenia, pri ktorom sa používa balančná stolička ELA (nastavenie stola na strednú až najvyššiu polohu 800-1290 mm). Takéto striedanie polohovania výšky sedenia počas pracovného dňa vytvorí pre vaše telo zvýšený stimul, čo sa určite pozitívne prejaví nielen na pracovnom výkone, ale aj na vašom zdraví. Rozdelenie času v akom pomere je vhodné striedať klasický a aktívny spôsob sednenia pri 8 hodinovom pracovnom dni môže byť veľmi individuálne, ale optimálny pomer na začiatok môže byť 6:2 prípadne 5:3, postupne ako sa telo dokáže adaptovať na aktívne sedenie sa môže tento pomer meniť a môže sa zvyšovať aj čas aktívneho sedenia. V tomto prípade je potrebné zdôrazniť, že takýto spôsob sedenia nemusí vyhovavovať každému a práve tu smerujú naše malé rady a tipy.

1. Naučte sa správne sedieť

Nemyslíme si, že neviete sedieť na stoličke, to nie, ale je veľmi dôležité, aby ste si uvedomili, že prechod z bežnej kancelárskej stoličky na balančnú stoličku alebo sedák je pre telo (hlavne chrbticu a sedacie svaly) veľmi veľký rozdiel. Pri bežnom sedení zapájate ( alebo aj nezapájate) do činnosti rozdielne svaly ako je tomu pri používaní aktívnej balančnej stoličky, kde vyvíjate omnoho väčší tlak práve na tie svalové oblasti, ktoré ešte nie sú na novú polohu sedenia dostatočne dobre adaptované. Balančná stolička ELA nemá operadlo ani lakťové opierky, umožňuje bočný náklon 0-10°, sedadlo je otočné o 360°, jej konštrukcia je úplne rozdielna oproti bežnej stoličke a preto môžete mať v prvých dňoch alebo týždňoch jej používania pocit zvýšeného tlaku na nohy a chodidlá, ale aj ramená a vrchnú časť chrbtice. Čím viac budete používať stoličku, tým ľahšie bude pre vás udržať správnu polohu tela.

💡Riešenie - naučte sa používať balančnú stoličku ELA v postupných krokoch, začnite na 20-30 minút a postupne tento čas predlžujte, nezabudnite striedať výškové nastavenie sedadla, namiesto jednej polohy sa naučte využívať rôzne výšky, takto umožníte väčšiemu okruhu svalových skupín, aby sa zapojili a postupne adaptovali na zmenu, ak je to možné, urobte aj niekoľko jednoduchých strečingových cvikov (internet poskytuje množstvo dobrých tipov), aby ste vaše telo udržali uvoľnené a pohyblivé, pokiaľ si zvyknete na používanie novej polohy.

2. Menej je niekedy viac

Používanie balančnej stoličky nemá za úlohu úplne nahradiť bežnú kancelársku stoličku, ale jej cieľom je naučiť vaše telo aktívnemu sedeniu pri bežnej práci. Aby ste tento cieľ mohli dosiahnuť, musíte umožniť vašim svalom, aby sa správne aktivovali a pracovali. Nemá zmysel "súťažiť" o firemný rekord, kto viac a dlhšie vydrží sedieť na balančnej stoličke, ale je potrebné počúvať svoje telo a keď telo povie dosť, tak poslúchnite. Pre niekoho môže byť tento čas krátky (rádovo desiatky minút), pre niekho sú v pohode aj 2-3 hodiny a niekto si soličku natoľko oblúbi, že ju môže používať aj celý deň. Tu treba zdôrazniť, že všetko je veľmi závislé od vašej fyzickej kondície, od prípadných zdravotných problémov alebo svalových obmedzení. Stolička ELA je navrhnutá tak, aby sa pri sedení v stoji (perching) vytvoril medzi trupom a nohami otvorený uhol (boky sa tlačia dopredu, nohy sú pevne opreté o podlahu, váha tela je len mierne prenesená na zadok). Takto nastavený posed prirodzene podporuje správne držanie tela (sedenie so vzpriamenou chrbticou bez zbytočného hrbenia sa). Aby ste udržali takúto polohu po dlhší čas bude to pre vaše telo fyzicky náročné (to je cielom aktívneho sedenia), pretože samotná balančná stolička takúto polohu tela neudržuje automaticky, tento vzpriamený posed musíte udržať tak, že aktivujete veľký počet rôzne prepojených svalových skupín. Preto sa po určitom čase svaly unavia a vaše telo sa začne "hrbiť", čo je práve ten signál, pri ktorom by ste mali zmeniť polohu sedenia späť na klasickú. Akákoľvek snaha o predlžovanie a zotrvanie vo vašej "zhrbenej" polohe je nesprávna.

💡Riešenie - dobrým tipom na zníženie únavy je použitie protiúnavovej rohože alebo opierky pod nohy. Protiúnavová rohož vytvorí pre nohy mäkší povrch, čím sa zníži tlak na chodidlá, opierka pomáha zmierniť tlak na členky (nastavenie sklonu), vďaka obom možnostiam sa budete cítiť pohodlnejšie. Pomáha tiež, ak si naplánujete krátke prestávky, počas ktorých vykonáte rýchlu prechádzku v kancelárií, prípadne pridajte krátky strečing, alebo si len na pár minút sadnite.

Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
Štítky